sâmbătă, 11 februarie 2012

Interviu CRISTINA CHIRIAC - Ambasador al Antreprenoriatului Feminin

I: Cum a început colaborarea dumneavoastră cu Asociaţia pentru Promovare şi Dezvoltare Comunitară (A.P.P.D.C)?
R: Colaborarea cu asociația a început într-un mod cât se poate de firesc. Propunerea tinerilor inimoși care au înființat-o s-a pliat pe dorința mea de a mă implica într-un mod pro-activ și fructuos în viața societății din care fac parte.
Auzi diverse persoane, din medii diferite, cu un grad de cultură și educație diferite, cum își exprimă părerile despre tot și despre toate, sau pe alții cum se plâng tot timpul în legatură cu problemele lor sau ale celor din jur, căutând în același timp vinovați, nu-i așa? Dar câți dintre acești oameni fac cel mai mic gest pentru a schimba ceva în bine? Din păcate, prea puțini, dupa cum știți și voi. Și sunt atât de mulți aceia care au mare nevoie de ajutorul nostru!
Așa că eu, ca mamă, ca profesionist, m-am hotărât să devin una dintre acele persoane conștiente nu numai de sine dar și de cei din jur. Am hotărât să trec la acțiune, cum s-ar spune, constatând cât de multe probleme există în societatea noastră și cât de puțini sunt cei care încearcă în mod real să le rezolve. Am hotărât să mă implic și mă străduiesc, prin activitatea mea, să fac o diferență, să aduc ceva bun, ceva constructiv. Sunt convinsă că, în timp, roadele nu vor întarzia să apară.
Și sper ca acțiunile mele să fie un exemplu încurajator și pentru alte persoane, așa încât tot mai mulți oameni să ia atitudine, să se implice în viața comunității din care fac parte și, pas cu pas, dar sigur, să schimbăm împreună, în sens pozitiv bineînțeles, societatea românească.
Astfel, asociația a apărut și îndeplineste rolul unui mijloc prin care eu să pot manifesta în sensul celor de mai sus.
I: Care sunt proiectele în care v-ați implicat până în prezent şi la ce să ne aşteptăm pe viitor?
R: Împreună cu APPDC, în luna decembrie a anului trecut, am inițiat proiectul „Ajută-i să respire!”. Este vorba despre un plan pe termen mai lung, în mai multe etape, de suport material și moral pentru copii suferinzi de TBC, internați la secția de copii „Lacul Bucura”, din cadrul Institutului Național de Pneumologie „Marius Nasta”, din București.
Ideea a apărut în cadrul unor discuții cu prieteni medici, care mi-au expus această problemă. Am fost profund impresionată de situația acelor copii. Acesta a fost un punct de plecare. Și, prin prisma celorlalte informații privitoare la statisticile și cazuistica acestei boli în România, m-am hotărât să mă implic.
Astfel, proiectul a demarat cu o acțiune de strângere de fonduri prin inteemediul căreia ne-am propus sa strângem măcar o parte din banii necesari pentru a putea face ca suferința acestor copii să fie mai ușor de suportat, prin asigurarea unor condiții de spitalizare mai bune – câteva televizoare, calculatoare, îmbrăcăminte, încălțăminte – materiale educative și a altor bunuri esențiale în creșterea și educarea tuturor copiilor, dar la care aceștia, internati aici, nu au acces.
Prin acţiunea nostră, am reuşit să mobilizăm oameni generoși, care s-au implicat alături de noi, și prin gestul lor de umanitate au facut posibilă realizarea unei părți a proiectului. Încă mai avem de îndeplinit obiective în cadrul acestui proiect și mergem mai departe cu el. Este pe lista noastră în continuare.
De asemenea, un alt proiect important și pe termen lung al asociaţiei, în care m-am implicat, este înfiinţarea unui centru social de asistență medicală gratuită, prin intermediul căruia sunt oferite servicii medicale gratuite acelor persoane aflate în mare dificultate financiară, persoanelor fără nici un venit, care pot face dovada în acest sens, și care au nevoie stringentă de aceste servicii, pe care în mod normal nu le pot accesa.
Am demarat acest proiect şi ne bucurăm de sprijinul unor oameni și al unor medici inimoși care contribuie voluntar, alături de noi. Centrul va acorda atât servicii medicale cât și medicamentele necesare tratării diverselor afecțiuni constatate în urma consultațiilor medicilor specialiști.
Și, în afară de proiectele deja demarate, am în vedere şi alte obiective. Caracteristica generală a tuturor programelor și actiunilor noastre este și va fi mereu identificarea și implementarea celor mai bune programe și metode prin care ne propunem, pe scurt, ajustarea mentalităţii, în special a tinerelor generaţii, în sensul dezvoltării unei conștiințe a sinelui dar și a apartenenței la societate, a spiritului civic, a dorinței de orientare către dezvoltarea personală în scopul evoluției.
Eu văd aceste aspecte ca fiind deosebit de importante pentru viitor și consider în acest sens că cea mai buna investiție - materială, emoțională, intelectuală - este în tinerii noștri. Ei au nevoie de răbdarea, de timpul, de întelepciunea noastră, a celor mai experimentați, așa încât, ei, cei care dețin viitorul, să beneficieze de transferul de valoare de care au absolută nevoie pentru a construi ceva bun, de calitate și, mai ales, durabil!
I: Ştim că sunteţi Ambasador al Antreprenoriatului Feminin şi preşedinte al Comisiei de Antreprenoriat Feminin din cadrul Organizaţiei Oamenilor de Afaceri a Municipiului Bucureşti, cum reuşiţi să vă faceţi timp şi pentru astfel de proiecte?
R: Vedeți, când vrei neapărat să faci ceva, când eforturile pe care le faci dau rezultate, când în proiectele tale întâlnești și captezi atenția și sprijinul multor oameni interesați și capabili să acționeze alături de tine, timpul devine doar o problemă de bună organizare! Și trebuie să menționez că sunt și mamă a doi baieței de până în șapte ani… Nu spun că e ușor! Dar este o provocare și o motivare foarte puternică; uneori te copleșește, dar, de cele mai multe ori, îți dă aripi și curajul de a îndrăzni să mergi mai departe! Iar satisfacția de a vedea cum lucrurile și oamenii se pun în mișcare și dau forme concrete idealurilor și planurilor, este incomensurabilă. Toate proiectele în care mă implic, ca, de altfel, toate ideile mele, sunt ca și “copii” mei. Așa că fac totul, dau tot ce-i mai bun, pentru a le vedea concretizate și pentru a crea posibilitatea ca timpul să demonstreze că am creat plus-valoare.
I: Sunteţi iniţiatoarea acestui proiect “Antreprenoriatul - o soluţie actuală”.
Ce a stat la baza acestei iniţ8iative? Ce vă propuneţi prin realizarea acestui eveniment? Ce ne puteţi spune despre partenerii ce vă susţin această iniţiativă?
R: Da, în 22 martie, A.P.P.D.C. organizează, împreună și cu alți parteneri de încredere și de prestigiu, adevărați profesioniști, un eveniment de anvergura, adresat în special tinerilor, persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani, eveniment ce va avea loc la Sala “AULA” a Bibliotecii Centrale Universitare “Carol I”, din București.
Ne propunem să desfășurăm și să detaliem în fața tinerilor participanți ideea de antreprenoriat. Dorim ca ei să conștientizeze că viitorul aparține oamenilor care vor avea curajul inițiativei proprii și vrem să le oferim o seamă de indicii dar și informații și experiențe concrete. Vrem să îi ajutăm atât pe cei care nu au încă o viziune a ceea ce poate și înseamnă antreprenoriatul, dar și pe cei care deja și-au găsit ideile și curajul, dar nu știu cum să le transpună în practică.
Sperăm ca, prin aceste acțiuni și altele asemenea în viitor, să reușim să le inoculăm tinerilor ideea că fiecare poate și trebuie să facă mai mult în propria viață și, în consecință, în cadrul societății din care face parte. Pentru că, nu-i așa, cu cât un om este mai bun pentru el însuși, cu atât mai folositor poate fi celor din jurul său.
I: Care este mesajul dvs pentru tinerii ce vor să îşi înceapă propria afacere şi vor veni la acest eveniment?
R: Doresc sa îi invit și pe această cale, pe toți cei interesați, să vină, să participe la acest eveniment, să fie activi.
Aici vor avea oportunitatea de a întâlni atât oameni cu preocupării similare, dornici să găsească soluții pentru a defini viitorul sau pentru a redefini perspectiva, dar și mulți specialiști din varii domenii, profesioniști dornici să împărtășească din cunoștințele și experiența lor.
Va fi, cu siguranță, o bună cale de a lua contact cu idei și posibilități noi, poate nedescoperite încă.
I: Spuneţi-ne câteva cuvinte în încheierea întâlnirii noastre. Care este mesajul dvs către cei ce vor citi acest articol?
R: În primul rând transmit tuturor ideea care mă animă și mă motivează permanent, aceea că putem face multe lucruri pentru a crea, pentru a schimba acolo unde avem de schimbat și pentru a construi acolo unde avem de construit. Și nu spun că e puțin lucru! E o muncă grea, e un angajament pe termen lung. Dar trebuie să avem curajul să credem că realizarea idealurilor este posibilă.
Pe de alta parte, trebuie să conștientizăm cu toții că trebuie să depunem, fiecare dintre noi, eforturi susținute, că trebuie să ne canalizăm energia pentru cel mai important scop al unei vieți de om, acela de a evolua prin dezvoltare și construcție pe toate planurile - în viețile noastre private, în cele profesionale, în societate. Am convingerea că, dacă tot mai multe persoane vor crede și vor aplica aceste principii, rezultatele vor apărea, desigur.
Fiecare om își poate aduce contribuția la această muncă imensă ce înseamnă evoluție și dezvoltare durabilă; mai întâi în plan personal, apoi în cel profesional și mai departe la nivelul întregii colectivități. Îndemnul pe care îl adresez tuturor este simplu: “Haideți să îndrăznim să ne construim cu propriile mâini viitorul!”



http://www.4career.ro/interviucc.html
4CAREER

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu