joi, 4 iulie 2013

Ţinta mea este sa cresc rentabilitatea World Trade Center

Cristina Chiriac, noul director general al World Trade Center Bucureşti, îşi doreşte să crească rentabilitatea companiei, aflată în insolvenţă din 2011.

       Doamna Chiriac ne-a acordat un interviu, după ce, pe 2 iulie, a fost numită în funcţia executivă a World Trade Center de către Euro Insol, administratorul judiciar al centrului de afaceri, în locul lui Mircea Ursache, vicepreşedintele Autorităţii de Supreveghere Financiară (ASF).
       Cristina Chiriac a fost vicepreşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), în perioada 2009-2012, coordonând activitatea de postprivatizare şi insolvenţă.

 
     Reporter: Care va fi misiunea dumneavoastră la conducerea World Trade Center (WTC)?
     Cristina Chiriac: Climatul economic mondial şi-a pus amprenta pe fiecare domeniu de activitate în mod diferit. Nici România nu a scăpat neafectată de criza economică. Este vital ca România să aibă o imagine pozitivă în lume, dar, mai mult decât atât, aceasta trebie să fie şi promovată.
     Misiunea mea este una dificilă, pentru că am preluat conducerea unei societăţi aflată în insolvenţă. În concluzie, ţinta mea este să cresc rentabilitatea companiei, ajutând bineînţeles la ieşirea societăţii din insolvenţă.
     Reporter: Care sunt rezultatele WTC după intrarea în insolvenţă?
     Cristina Chiriac: Depinde din ce punct de vedere analizăm, mai exact la ce ne raportăm. Sunt mai mulţi indicatori, am să menţionez, însă, unul important: rezultatul net al exerciţiului financiar aferent anului 2012 a fost o pierdere de 4.670.549 lei, iar cel aferent anului 2011 a fost o pierdere de 12.847.637 lei. Cred că cifrele vorbesc de la sine, cu privire la evoluţia companiei după declararea stării de insolvenţă!
     Reporter: Când preconizaţi ieşirea din insolvenţă?
     Cristina Chiriac: În acest moment se lucrează la un plan de reorganizare care urmează să fie aprobat. După acel moment, voi fi în măsură să vă dau mai multe date.
     Reporter: Care sunt aşteptările dumneavoastră, ca manager, de la autorităţi?
     Cristina Chiriac: Am aceleaşi aşteptări ca orice manager al unei companii româneşti - reducerea birocraţiei, scăderea fiscalităţii, un mediu propice şi stabil afacerilor.
     Însă, în particular pentru WTC, acesta este un nume deja consacrat pentru industria hotelieră şi conferinţe în România şi vom continua să păstrăm societatea în atenţia mediului nostru de afaceri.
     Reporter: Ne-aţi declarat, în cadrul unui alt interviu, că taxele reprezintă cea mai mare problemă a fiecărui antreprenor. Ce părere aveţi despre ideea noului impozit forfertar pentru industria hotelieră? În ce măsură vă afectează?
     Cristina Chiriac: În România, la ora actuală sunt peste 100 de taxe şi impozite. Sunt convinsă că mediul de afaceri îşi doreşte mai puţine taxe şi cât mai multă coerenţă legislativă. Ştiu că sunt dis¬cuţii pentru introducerea unui impozit forfetar începând cu 1 octombie, însă eu consider că este inoportun. Nu cred că un hotel ce oferă servicii de calitate internaţională îşi permite luxul de a se juca cu renumele său. Poate că în cazul agroturismului lucrurile stau altfel, însă, în cazul marilor hoteluri, nici nu poate fi vorba de neînregistrarea integrală a veniturilor.
     Reporter: Care este activitatea principală a WTC? Ce cotă are organizarea de evenimente în businessul WTC?
     Cristina Chiriac: În lume, există peste 300 de centre de afaceri World Trade Center. Fiecare WTC reprezintă un ,,centru comercial", de afaceri, care susţine şi completează serviciile altor instituţii de stat sau private.
     Spre deosebire de alte hoteluri, noi beneficiem de o locaţie excelentă, la numai zece minute de aeroport şi de centrul oraşului şi de o gamă largă de servicii şi facilităţi la standard internaţional.
     Gama de servicii oferită de WTC este una largă. Într-un cuvânt, odată intrat în spaţiul WTC, nu mai ai nevoie să ieşi absolut pentru niciun alt serviciu. Avem restaurante, servicii de curăţătorie, poştă, bancă, galerie comercială, săli de conferinţă, dar şi spaţii de birouri.
     Ca pondere, organizarea de evenimente în businessul WTC este mai mică decât activitatea de hotelărie, dar acest lucru este normal, chiar şi numai din prisma numărului de camere deţinute.
     Reporter: Cum se poziţionează WTC pe piaţa bucureşteană a turis¬mului de afaceri şi organizării de evenimente?
     Cristina Chiriac: Societatea are două linii de business: hotelăria, unde avem un contract cu un lanţ hotelier de renume, Accor, şi partea de conferinţe şi birouri, în cadrul căreia organizăm evenimente.
     În ceea ce priveşte hotelăria, nu putem modifica foarte multe, decât printr-o eventuală renegociere a clauzelor contractuale care să aibă un efect mai mare asupra bugetului companiei. În ceea ce priveşte cea de-a doua linie de business - centrul de conferinţe -, am iniţiat deja un proiect prin care vom implementa noi evenimente cu o deschidere mult mai mare către public şi studiem inclusiv creşterea numărului de expoziţii organizate de WTC.
     Reporter: Aţi fost precedată de un bărbat la conducerea WTC. Ca ambasador al Antreprenoriatului Feminin, consideraţi că aveţi o viziune diferită asupra afacerii?
     Cristina Chiriac: Pentru mine, ca femeie, este o provocare preluarea acestui mandat, mai ales că societatea se află într-un moment dificil.
     Fiecare manager are propria viziune asupra afacerii pe care o conduce, suntem diferiţi, ca oameni. Voi încerca o nouă abordare, iar prin creativitate şi creşterea vitezei de implementare a noilor proiecte sper să am, împreună cu echipa pe care o coordonez, rezultate vizibil îmbunătăţite. 

A consemnat ADINA ARDELEANU


     În iunie 2011, World Trade Center Bucureşti a intrat în procedura de insolvenţă, cererea fiind formulată chiar de debitoare, având în vedere imposibilitateta plăţii unor datorii de 294 milioane lei. Principalii creditori sunt Fondul Proprietatea, cu 236 milioane lei şi Municipiul Bucureşti, cu 57 milioane lei.
     Societatea exploatează hotelul de 4 stele Pullman, un centru de conferinte cu zece săli multifuncţionale, centrul expoziţional Plaza, 11.000 mp spaţii de birouri, 3.500 mp de galerii comerciale şi 2.000 mp de restaurante.
     În 2012, World Trade Center Bucureşti şi-a redus pierderea la 4,6 milioane lei, de la 12,8 milioane lei - pierderea înregistrată în anul precedent.
 
 http://www.bursa.ro/cristina-chiriac-tinta-mea-este-sa-cresc-rentabilitatea-world-trade-center-210083&s=companii_afaceri&articol=210083.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu